San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Lise, Anne, Carmen, Hans - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Lise, Anne, Carmen, Hans - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Lise

Blijf op de hoogte en volg Lise, Anne, Carmen, Hans

22 Juli 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo Allemaal!

De vluchten van iedereen zijn goed verlopen. We hadden geen problemen en alles ging helemaal goed. Hemme kwam optijd aan in San Francisco dus zoals jullie wel begrijpen is die er nu ook.
Het is hier heel koud in San Francisco! We moeten eigenlijk met jassen aanlopen maar we zijn er niet echt op gekleed (voornamelijk bedoel ik dan mezelf). Het werd dus tijd om te shoppen en warme schoenen te kopen voor de voetjes! Toen hebben we maar eventjes wat (mama, anne en ik) uggs ingeslagen. Dat zijn hele warme laarzen die heel bekend zijn en in Amerika een stuk goedkoper zijn dan in Nederland.
Toen gingen we daarna naar Chinatown. Het was net alsof je China binnenstapte. Alleen maar chinezen en we hebben daar ook chinees gegeten.
De volgende dag gingen we naar Alkatraz. Dat was echt heel erg leuk en bijzonder. Alkatraz was vroeger een gevangenis waar de zwaarste criminelen werden opgesloten zoals al capone omdat ze daar absoluut niet konden ontsnappen doordat het een eiland was en het water was te koud en er stond een te sterkte stroming dus kon je niet erin zwemmen.
We gingen met de boot naar het eiland. Toen moesten we een stukje omhoog lopen naar de gevangenis. Daar aangekomen kregen we een audio tour in het Nederlands. Iedereen kon het dus prima volgen. De audio tour was ook heel goed gemaakt. Je hoorde allerlei verhalen en je kreeg een heel goed beeld van wat zich vroeger daar plaats vond. We waren alle 5 erg enthousiast en voor mensen die van plan zijn om nog eens naar San Francisco te gaan is dit zeker een aanrader!
Daarna gingen we naar pier 39. Daar hebben we de zeeleeuwen gezien en gewoon lekker rondgelopen. Anne was nog een vriendinnetje van school tegen gekomen en daarmee had ze ook nog even afgesproken.
Daarna gingen we naar fisherman's warf en vanaf daar zijn we met het leuke trammetje teruggegaan naar het hotel over de hoge heuvels.
Daarna gingen Hemme en ik naar de film en mama en papa gingen met Anne ergens wat eten.

Net hebben we weer lekker ontbeten en vervolgen we onze reis naar monteray bay!

Liefs,
Lise & de rest.

• 22 Juli 2010 - 20:44

Oma:

hoi lieve kinderen ik moet nu schrijven alle vijf hemme is er nu ook bij jullie zijn ook wel lekker aan het winkelen geweest wat bizonder dat anne daar een vriedin zagik ben nog wezen varen met ton gegeten bij gon nog even bij wil geweest bertram is toch ook weg hans jammer dat ik er niet was toen je belde genieten jullie maar van jullie vacantie liefs en kussen van oma

• 22 Juli 2010 - 21:07

Oma:

ik heb de foto/s gezien wat leuk zijn ze en de laarzen van lise zijn schiterend en wat een leuke foto/s van anne met haar vriendin heel gezellig nogmaals veel liefs oma

• 23 Juli 2010 - 14:31

Oma En Opa Olthof:

Beste familie,Lise en Hemme.
    Fijn dat onze kleinzoon goed is aangekomen en dat jullie veel zien en beleven.
    Geniet van het mooie Amerika en kom veilig en gezond weer terug.
    Veel liefs van ons beiden.