Hearst Castle & Shoppen - Reisverslag uit Calabasas, Verenigde Staten van Lise, Anne, Carmen, Hans - WaarBenJij.nu Hearst Castle & Shoppen - Reisverslag uit Calabasas, Verenigde Staten van Lise, Anne, Carmen, Hans - WaarBenJij.nu

Hearst Castle & Shoppen

Door: Hemme & Lise

Blijf op de hoogte en volg Lise, Anne, Carmen, Hans

27 Juli 2010 | Verenigde Staten, Calabasas

Hallo Allemaal,

We zijn net even bijgekomen van een geslaagde shopdag in ons nieuwe hotel. We hadden eigenlijk 2 nachten een hotel in Ventura maar dat hotel viel een beetje tegen dus zijn we lekker doorgereden naar Calabasas waar we dus nu zijn en dat licht ook weer dichterbij ons volgende punt: Hollywood!
Nog even beginnen bij het begin. Zondag waren we dus naar Hearst Castle gegaan. Dat was echt geweldig. We kwamen daar aan in een heel groot visitors-center met verschillende opstappunten om met de bus naar het kasteel te gaan. Net als op een vliegveld want het waren allemaal gates. Toen hebben we nog wat rondgekeken in de winkel daar en daarna zijn we met de bus omhoog gereden. Daar aangekomen ontmoetten we onze gids en begonnen we onze tour. We zijn eerst langs het buitenzwembad gegaan. Daarna langs een van de vele gastenverblijven en daarna hebben we een kijkje genomen in de diner-zaal en daaropvolgende filmzaal en biljartzaal. Toen gingen we naar het binnenzwembad, wat ik persoonlijk het mooiste vond. Alles was van mozaïk. Het was heel groot en het was 3 meter diep en je had ook een verhoging van 5 meter waarvan je vanaf kon springen. Jammer dat we dat niet mochten doen!
Toen we weer bij het visitor-center waren aangekomen gingen we daar een film kijken. De film was heel mooi en alles werd meteen een stuk duidelijker. Hoe mister William Hearst dit allemaal heeft kunnen bouwen en wat hij er allemaal mee deed.
Voor meer informatie verwijzen we jullie door naar onze persoonlijke verhalen die jullie thuis gegarandeert zullen horen. We zullen jullie graag te woord staan.
Gister zijn we dus van San Simeon naar Ventura gegaan. Het was nog wel een aardig stukje rijden dus het was wel een rijdagje. We hebben weer genoten van het mooie uitzicht langs de kust en aangekomen bij het hotel zijn we uiteraard lekker gaan zwemmen.
Vandaag hadden we een shop-dagje ingelast en gingen we los bij alle outlet-stores. Dat zijn winkels waarbij heel veel artikelen goedkoper zijn dan normaal. We hebben dus allemaal (ja, allemaal) weinig uitgegeven maar veel gekocht!
Iedereen dus happy (vooral ik) na deze dag. We zijn dus nu lekker bijgekomen en we gaan zo lekker wat eten.
Morgen gaan we langs Hollywood naar onze volgende bestemming: Anaheim en daar bezoeken wij Disneyland!! Woohoo!

Liefs,
Hemme & Lise & de overige reizigers.

• 28 Juli 2010 - 08:44

Opa Van Vliet.:

Gezellig hoor. Weer steeds goede berichten.
    Vandaag komen Bas en Ellen op bezoek voor de gehele dag.
    Gezellig hoor.
    Als ik het zo lees, krijgen jullie te veel indrukken van alles.
    In ieder geval hebben jullie aan deze verslagen wel een heel reisverslag bij elkaar. Ik bewaar ze voorlopig om nog eens na te lezen.
    Hier alles nog hetzelfde.
    Veel liefs van oma en opa.

• 28 Juli 2010 - 08:58

Oma:

lieve kideren wat hebben jullie weer veel gezien en leuke kleding gekocht dat vinden de mannen niet zo leuk denk ik .ik heb niet zo n goed bericht nico is gisteren overleden heel zielig. zaterdag is de crematie liefs en kussen oma

• 28 Juli 2010 - 17:10

Jaap En Marianne:

Elke dag kijken we even op het blog in de hoop dat er weer een nieuw verslag uit Amerika is. Wat een gezellige verhalen. Er steekt een prima verslaggeefster in je, Lise. Heel veel dank en nog veel fijne dagen. Liefs van Jaap en Marianne vanuit Ljubljana.