Yellowstone - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van Lise, Anne, Carmen, Hans - WaarBenJij.nu Yellowstone - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van Lise, Anne, Carmen, Hans - WaarBenJij.nu

Yellowstone

Door: Lise

Blijf op de hoogte en volg Lise, Anne, Carmen, Hans

14 Juli 2010 | Verenigde Staten, Jackson

Hallo Allemaal!

Een tijdje niet geschreven maar dat kwam doordat we in de middle of nowhere zaten! Geen internet, tv of bereik met je mobiele telefoon. O sorry, dat laatste is een foutje. Er was namelijk 1 heuvel in het hele park waar je op moest klimmen en daar had je bereik! Toen konden we oma even bellen voor het laatste nieuws over de finale die we verloren hebben...
We hebben op onze vorige camping (voordat we naar yellowstone gingen) nog een rodeo gezien! De eerste die op een paard sprong viel er vanaf (dat was de bedoeling) maar hij brak daarbij meteen zijn been en moest met de ambulance worden weggevoerd! Beetje gevaarlijk dat rodeo rijden... verder was het wel leuk om te zien.
Nu zijn we allemaal een beetje brak en mama heeft waarschijnlijk blaasontsteking en daar heeft ze nu antibiotica voor gekregen. Verder gaat het prima met ons ook al moet ik toegeven dat ik die camper nu meer dan zat ben! Maar het is het waard want we hebben in yellowstone prachtige dingen gezien! De eerste dag zagen we al meteen een mama beer met haar 2 kindjes dat was heel bijzonder vooral omdat het grizzly beren waren en die zie je niet vaak. Hebben we toch nog beren gezien die we 2 jaar geleden in yosemite niet gezien hadden (op anne na, die had ze wel gezien). Je hebt hier ook heel veel bizons en herten en chipmunks. Verder is de natuur hier verbijsterend mooi. Bergen waarop sneeuw ligt en mooie meren en rivieren en watervallen. We hebben dan ook vele keren even stilgestaan om te genieten van dat mooie uitzicht. Behalve uitzicht zijn hier ook bijzondere natuurverschijnselen zoals geisers! We hebben een heel veld gezien met allemaal verschillende kleine geisers en een andere dag waren we bij een veld met twee hele grote geisers waaronder de bekende "old faithful". Het was heel spectaculair en de timing was perfect. Zodra we gingen zitten begon de geiser te spuiten wel 20 meter hoog. Alle amerikanen om ons heen werden razend enthousiast (en wij trouwens ook wel). Toen de geiser een beetje begon te spuiten riepen er een paar Amerikanen achter ons "come on old faithful you can do it". Ze waren dus die geiser moed aan het inpraten om te spuiten, wat ik opzich wel grappig vond om dat achter je te horen.
Verder hebben we nog gewandeld (tot mijn grote spijt) en gisteravond hebben we nog gezellig worstjes geroosterd boven het kampvuur en als toetje marshmallows.
Ik ben heel blij dat we weer in de bewoonde wereld zijn en jullie horen snel weer van ons.

Liefs,
Lise & de rest

• 15 Juli 2010 - 15:34

Koen V E:

Hoi Lise,
    Wat heb je een leuke schrijfstijl: net of ik erbij ben! Heerlijk!
    Wij zijn nog nooit in Yellowstone geweest en dat staat nu echt heel hoog op ons verlanglijstje!
    Geniet lekker verder!
    Veel groeten van Koen en Wim.

• 15 Juli 2010 - 18:32

Oma:

hoi lieve kinderen wat fijn weer wat van jullie te lezen wat maken jullie bizonderemee zo beren zien in de natuur een mooie foto met die blauwe bloemen in het gras en de beren waneer komt hemme lise wat heerlijk dat jullie zoveel zwemen ook .wel naar voor carmen dat ze ziek is er word gebeld bij mij ga even open doen liefs kussen oma

• 15 Juli 2010 - 18:54

Renate:

zozo zelfs beren gezien, dat is wel heel apart! en die geisers ook. zo'n vakantie is echt niet verkeerd. geniet er nog van, het is om voor je het weet. hier heeft het van de week goed geonweerd en flink wat schade aangericht in het oosten. Bij ons is het gelukkig mee gevallen.
    groetjes Frans en Renate Martens (klinkt toch nog beetje vreemd haha)

• 16 Juli 2010 - 18:59

Wille Marie:

wat ik tot nu toe heb gezien hebben jullie wel een rot vakantie.....
    willem
    HOPENLIJK GAAN JULLIE OOK NOG LEUKE DINGEN DOEN.heel veel plezier.
    gr. ook aan en
    Ernestien

• 16 Juli 2010 - 19:21

Oma:

hoi lieve kinderen na gisteren heb ik niet veel beleefd jullie zoveel te meer wil was net hier is nu weer weg zij mist bertam wel hoor er is nu de helft van jullie vacantie om hoe is het met jou carmen ben je al een beetje beter ik hoop maar van wel nog 2 weken dan zijn jullie weer thuis niet aardig he. liefs kussen oma

• 17 Juli 2010 - 03:58

Opa Van Vliet:

Hallo allemaal.

Fijn, dat we nu weer wat gehord hebben. Hier weinig nieuwa.Wel hebben we een windhoos gehad en zijn de goten en de voorksant van beide appartementen naar beneden gekomen. Wel gevaarlijk voor onze ramen, maar de brandweer heeft de hangende goten vastgezet en de volgende ochtend met een grote kraan alles naar beneden gehaald.
    De grote beuk van meer dan 100 jaar aande overkant is ook omgegaan.
    Veel liefa van oma en opa

• 17 Juli 2010 - 19:34

Ernestine:

Hallo LACH!
    Over een paar dagen al naar SF! Ik hoop dat alles naar jullie zin is.
    Wij komen in Flagstaff wat bij, in Phoenix was het 46 graden en konden we haast niet naar buiten. Morgen naar de Grand Canyon. Heel veel liefs van FEM

• 18 Juli 2010 - 18:26

Oma:

lieve alle vier het is zondag acht uur de boot van hans vijlbrief ligd bij ons voor en wij zijn gaan varen het is heerlijk weer.hoe is het bij jullie is carmen weer beter. ik wacht weer op een briefje van jullie liefs oma kussen

• 29 Juli 2010 - 18:33

Jacquelien & Ton:

Die beren, daar zijn we echt wel jaloers op! Veel plezier samen, lieve groetjes, 67