Laaste dagen Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Lise, Anne, Carmen, Hans - WaarBenJij.nu Laaste dagen Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Lise, Anne, Carmen, Hans - WaarBenJij.nu

Laaste dagen Tokyo

Blijf op de hoogte en volg Lise, Anne, Carmen, Hans

19 Januari 2014 | Japan, Tokio

Lieve Allemaal,

Dit zal het laatste verslag zijn voorlopig over Tokyo! Morgen vliegen we namelijk naar Dubai en daar komen we dinsdagochtend aan. Ik zal nog even vertellen wat we de afgelopen paar dagen nog hebben meegemaakt.

Vrijdag zijn we naar mount Tako geweest, zoals ik al had aangekondigd. Het was heel rustig omdat het een doordeweekse dag was. Met een stoeltjeslift kon je een heel stuk omhoog. Toen zijn we boven nog wat verder gelopen en daar kwamen we bij een tempel. Hier kon je goede wensen doen, wij hebben love from Amsterdam opgeschreven. Maar we denken niet dat iemand dit heeft begrepen. Was leuk om ook even van de natuur te genieten en van het mooie uitzicht dat we daar hadden over Tokyo. Zelfs boven op de berg met al die frisse lucht droegen mensen nog steeds mondkapjes.
Beneden aan de berg was nog een Trick Art museum. Foto’s hiervan zullen straks te zien krijgen op facebook! Dan zullen jullie begrijpen wat het was. Hierna gingen we naar Harajaku. Dit is weer een wijk in Japan. Dit was echt heel erg leuk! Veel leuke winkeltjes en zoals altijd weer heel veel te zien. De stijl die je hier dus ziet van de hoge sokjes en tutu rokjes zagen we hier terug in de Takeshita Dori, de Japanse winkelstraat waar dit eigenlijk ontworpen is.
We hebben daarna in een Japans restaurant gegeten en dat was heel lekker. Hierna hebben we nog een echte Japanse crèpe gehaald. Aka, een Franse crèpe maar dan niet met nutella maar met ijs en cheesecake.

Gister zijn we naar Yokohama gegaan. Dit is zeg maar het Rotterdam van Japan, een hele grote haven. Hier hebben we een rondvaart gedaan en daarna zijn we naar warenhuizen gelopen die zich aan de haven bevonden. Ook hier weer keken we onze ogen uit ook al op de weg ernaar toe. Het was een soort hondjes promenade. Alle hondjes perfect gestyled! Ze hebben daar geen buggy voor kinderen, maar voor honden! Een buggy for dogs. Op een gegeven moment zag ik zelfs zo’n hond voorbij komen in een superman pakje in zo’n buggy! Ik was net te laat voor een foto. Hierna gingen we naar Ueno en daar hebben we sushi gegeten! Ik heb voornamelijk de niet-vis sushi gegeten. Het was niet echt een chique sushi tent, maar zoals bij ons de febo is. Zo is de sushi tent voor japanners. Daar halen ze gewoon even een hapje (of meerdere in dit geval).

Vandaag zijn we met de monorail naar een vlooienmarkt gegaan. De monorail was echt heel leuk. Je zweefde in een treintje boven de grond. De vlooienmarkt was wel leuk om te zien, maar het is eigenlijk een beetje hetzelfde als wat wij in Nederland hebben qua rommelmarkten. Hierna zijn we weer doorgegaan naar shinjuku. Hier waren we de eerste avond al geweest, maar we wilden nu naar het park toe. Shinjuku is heel groot en wat veel mensen waren er! Het leefde er echt op zo’n zondagmiddag en er was een hele gezellige sfeer. Toen zijn we door de wijk naar het park gelopen, maar het park ging dicht! Dus helaas geen park en toen zijn we naar Koreatown gegaan. Blijkbaar had hier een groot verschil moeten zijn met de rest van Tokyo, maar wij zagen dat niet echt! Wel was hier sprake van de zogenaamde k-pop. Oftewel, Koreaanse popmuziek. Er zijn denk ik wel 30 verschillende bandjes/muzikanten die muziek maken en ze worden aanbeden door de Koreanen. Overal hangen posters en buttons en boekjes en dingen, maar wij hadden geen flauw idee wie het waren!! Zelfs in het restaurant hingen overal posters en toen we daarna nog ergens koffie gingen drinken stond de tv aan met k-pop op. Het was zelfs een café voor k-stars (Koreaanse sterren). Zo belangrijk als de mangma poppetjes voor de japanners zijn, zo belangrijk zijn de k-stars voor de Koreanen.

Wij zijn nu aan het einde gekomen van onze Japan reis. Morgen vliegen we naar Dubai. Het is moeilijk om al je ervaringen te beschrijven. Japan is echt een land wat je moet beleven. Woorden en foto’s zullen het altijd te kort doen. En als je denkt dat je weet hoe het hier werkt is het toch weer anders.
Wij vonden Tokyo echt fantastisch, we vinden het eigenlijk nog leuker dan New York. Nog groter, nog meer winkels, nog meer mensen en een hele fijne sfeer. Je voelt je ondanks dat je een toerist bent, geen toerist in Tokyo. Alles wat hier is, de winkels, starbucks en restaurants is allemaal voor de japanners zelf. Dit is een gevoel wat je eigenlijk maar in weinig landen krijgt, omdat daar wel alles is afgestemd op toeristen. Door de japanners om ons heen voelen we ons al helemaal geen toerist. Raar zijn is hier de norm, dus ze kijken niet zo snel op van een paar duffe Hollanders met hun oude winterjassen die niet volgens de laatste mode zijn. Ook zit ons haar vaak door de waar, iets wat hier bij japanners zelf nooit voorkomt. Ze nemen borsteltjes mee in de metro om daar hun perfecte pony glad te kammen.
In alle wc’s is de bril verwarmd en er is een muziekje op de achtergrond met een waterval zodat je sneller gaat plassen. Er is ook een afstandsbediening voor de WC. Er waren verschillende functies van de wc, zo kwam er water uit om je billen te wassen en wc pot verlichting. Het gemiddeld aquarium in Nederland ziet er slechter uit. Ook is er een speciale make-up hoek in de vrouwen wc te vinden met wel 1000 spiegels zodat ze daar zichzelf ieder moment van de dag weer mooi kunnen maken.
Al met al is alles toch wel perfect geregeld hier in Tokyo en dat is toch wel erg prettig. We hebben het hier fantastisch gehad en nu op naar de warmte in Dubai want hier is het super koud.

Liefs,
Hans & Lise