Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lise, Anne, Carmen, Hans - WaarBenJij.nu Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lise, Anne, Carmen, Hans - WaarBenJij.nu

Ubud

Door: Lise

Blijf op de hoogte en volg Lise, Anne, Carmen, Hans

20 Juli 2013 | Indonesië, Ubud

Lieve Allemaal,

Ondertussen zijn we weer vertrokken uit Sanur en aangekomen in Ubud. We hebben in Sanur verder niet zoveel gedaan. Heerlijk genoten van de villa en het privé zwembad. Zo weinig uitzicht als we daar hadden, zoveel uitzicht hebben we hier. We hebben een appartement op het platteland buiten Ubud en we kijken uit over allemaal rijstvelden! Heel bijzonder om te zien. Er loop hier elke dag een vrouwtje rond die geluid maakt om de volgens weg te jagen. Ze loopt er iedere dag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Nu ik dit schrijf zie ik haar weer!

We hebben vanuit het appartement een busje dat ons naar Ubud brengt en weer haalt. Ubud is een leuke stad met veel winkels en eet-tentjes. Je kan er uren doorheen lopen want het is heel groot. Vanochtend zijn we naar het Monkey Forest geweest. Het had iets weg van een jungle met alleen maar Apen! Doordat het vanochtend ook regende had het een heel tropisch gevoel. Papa liep met een tas en die werd afgepakt door de apen omdat ze dachten dat er eten in zat. Die apen waren dus heel brutaal! Wij waren er verder (behalve papa) wel een beetje bang voor want ze waren met heel veel en waren niet bang voor mensen.

Er zijn hier bij het appartement ook fietsen beschikbaar. We hebben al een aantal tochten gemaakt door de omgeving hier. Op 5 minuten fietsafstand is een hele leuke markt waar niet veel toeristen komen. Ik heb al heel veel leuke spullen gekocht voor het huisje in Amsterdam! Afdingen is hier natuurlijk wel van belang, want ze vragen in het begin natuurlijk veel te veel! Ook fietsen we veel door de rijstvelden, dat is ook heel mooi en bijzonder. Gisteren waren papa en ik aan het fietsen en toen namen we een weg die we niet kenden. Dit bleek een doodlopende weg te zijn, maar dat wisten we niet. Op die weg waren allemaal honden en toen we erlang reden begonnen ze heel gemeen te blaffen en te grommen. Mijn eerste reactie: heeel hard wegfietsen!! Helaas kwamen ze toen blaffend en grommend ons achterna rennen. Uiteindelijk stapte papa van zijn fiets af om de honden weg te jagen en dat werkte gelukkig. Ik was best wel bang want het waren 3 hele grote enge zwarte valse honden!!

We hebben ook al 2 Balinese voorstellingen gezien. Eentje in Ubud en eentje hier in de buurt. Het is heel leuk om te zien, maar soms ook een beetje saai! Vaak begrijp je niets van de verhalen die ze proberen te vertellen en ook al heb je een briefje is het nog een raadsel wie ze proberen uit te beelden.

Het is heel bijzonder om te zien hoe de mensen hier leven en hoe erg culturen met elkaar kunnen verschillen. Het lijkt hier alsof mensen heel arm zijn, maar dat valt best mee. Er gelden hier gewoon hele andere normen en waarden. Zo is het heel belangrijk om de goden te vereren. Overal zijn offers te vinden en er zijn ook heel veel tempels. Het is moeilijk voor te stellen hoe belangrijk de goden hier zijn, maar we hebben er nu al wel een aardig beeld van gekregen.

Geniet daar in Nederland maar lekker van het mooie weer!

Heel veel liefs,
Lise en de rest

• 20 Juli 2013 - 12:44

Ernestine:

Wat leuk jouw verhalen te lezen! Mooi daar en bijzonder! Hans is wel een held hoor, met die honden! Geniet maar lekker van de vakantie en groetjes aan iedereen!!!

• 21 Juli 2013 - 18:03

Gerard Astrid:

We hebben nooit geweten dat je bang voor honden was en apen !! Hebben het ook op jullie voorzien. Veel groetjes uit een warm Frankrijk (die)

• 21 Juli 2013 - 20:48

Renate En Frans :

He
    leuk om jullie verhalen te lezen!toch wel bijzonder zo'n andere cultuur .tt is hier inderdaad heerlijk weer.gewoon te warm om iets te doen.al hebben we vanmorgen wel een fietstocht gemaakt met luc.gelukkig kwamen wij geen vervelene honden tegen.veel plezier nog.groetjes van ons