Lovina Beach - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Lise, Anne, Carmen, Hans - WaarBenJij.nu Lovina Beach - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Lise, Anne, Carmen, Hans - WaarBenJij.nu

Lovina Beach

Door: Lise

Blijf op de hoogte en volg Lise, Anne, Carmen, Hans

27 Juli 2013 | Indonesië, Lovina

Lieve Allemaal,

Terwijl ik dit schrijf zit ik aan het strand te genieten van een prachtige zonsondergang met een cocktail erbij! Vanochtend zijn we al vroeg begonnen met de zonsopgang. We zijn om 5.45 opgestaan om met een bootje de zee op te gaan om dolfijnen te spotten. We hebben er heel veel gezien en het was heel leuk. We gaan het dinsdag nog een keer doen.

Zoals jullie dus begrijpen zijn we vertrokken uit Ubud en aangekomen in Lovina Beach. Toen we nog in Ubud zaten hebben we nog een dagtocht gedaan. We kregen een chauffeur mee en hebben verschillende tempels bezocht. Onder andere de Holy Spring. Hier is het heilige water en als je je daar mee wast, dan krijg je het eeuwige leven. Het was in alle tempels heel druk omdat het die dag volle maan was. Er waren dus allemaal ceremonies en de mensen liepen rond in hun traditionele kleding. Heel bijzonder om te zien.

Ik en mama hebben die dag erna een cultureel tochtje gemaakt naar het ziekenhuis! Ik had namelijk wat rare plekjes en het bleek een allergische reactie te zijn op iets (?). Gelukkig is het nu weer een stuk minder. Niets aan de hand dus. Was ook wel weer leuk om te zien hoe zo'n ziekenhuis er dan uit ziet in een ander land!

Toen zijn we vanuit Ubud naar de bergen gegaan. Mungul (ofzoiets). Daar was het koud. Ongeveer 20 graden. Ook was het heel mistig. Op de weg er naartoe hebben we nog heel mooi uitzicht gehad, maar vanaf het hotel was niet veel meer te zien. Helaas. We zijn toen die dag nog gaan kijken bij een tempel in een kratermeer en daarna hebben we nog een plaatselijk marktje bezocht.

De volgende dag zijn we weer verder gegaan. Toen hebben we onderweg ook nog een aantal leuke attracties meegepakt. We hebben onder andere een hele mooie waterval gezien. Na de waterval gingen we nog naar een koffieplantage waar ze hele lekkere koffie hadden. Ook lagen daar allemaal kruidnagels te drogen. Dat was ook heel grappig om te zien. Hierna waren zijn we dus beland bij Lovina Beach.

We hebben een prima verblijf hier. Restaurant aan het strand en ook een mooi zwembad. We zijn vrienden geworden met Smiley. Smiley heeft een leuk bootje en met dat bootje gaan we mee om te snorkelen of om dolfijnen te spotten. Tegen een vergoeding natuurlijk, maar het is goedkoper dan de boten van het hotel. We zijn dus vandaag dolfijnen gaan spotten en gister zijn we gaan snorkelen. Het was uiteraard niet zo mooi als Curaçao maar alsnog een heel mooi rif om te snorkelen.

We genieten hier heerlijk van het prachtige strand het mooie weer en de aardige Balinezen.

Tot de volgende keer.

Liefs,
Lise & co

• 28 Juli 2013 - 22:32

Astrid En Gerard:

Dat klinkt erg goed, gelukkig is het een simpele allergie. Verder een fantastische vakantie zo te lezen. Wij zitten op dit moment in Die te genieten van een onweersbui!
    Nog een fijne tijd en groetjes van ons